Patagonia je společnost zabývající se outdoorovým oblečením založená v roce 1973. V dnešní době se snaží využít vlastní zdroje - podnikání, investice, hlas a představivost – k ovlivnění změn potřebných k ochraně naší planety. Patagonia je mezinárodně uznávána za svůj závazek ke kvalitě produktů a ekologickému aktivismu a přispívá více než 145 miliony dolarů v grantech a věcných darech tisícům základních ekologických skupin po celém světě.
Yvon Chouinard zakladatel Patagonie, začal jako horolezec v roce 1953 jako 14letý člen klubu sokolníků v jižní Kalifornii. Jeden z dospělých vůdců, Don Prentice, učil chlapce, jak slaňovat dolů z útesů do sokolích věží. Tato jednoduchá lekce podnítila v Yvonovi celoživotní lásku k lezení po skalách. V roce 1957 šel Yvon na vrakoviště a koupil si použitou uhelnou kovárnu, kovadlinu a nějaké kleště a kladiva a začal se učit kovářem. Vyrobil své první skoby ze staré kombajnové čepele a vyzkoušel je na raných výstupech na Lost Arrow Chimney a na severní stěně Sentinel Rock v Yosemite.
Slovo se rozšířilo a brzy všichni přátelé museli mít Chouinardovy skoby z chrom-molybdenové oceli. Než se nadál, začal podnikat. Dokázal vykovat dvě své skoby za hodinu a prodal je za 1,50 dolaru. V roce 1965 Yvon uzavřel partnerství s Tomem Frostem a založili Chouinard Equipment. Během devíti let, kdy byli Frost a Chouinard partnery, přepracovali a vylepšili téměř každé lezecké nářadí, aby bylo odolnější, lehčí, jednodušší a funkčnější. Do roku 1970 se Chouinard Equipment stala největším dodavatelem horolezeckého hardwaru ve Spojených státech.
Společnost rostla a prodej oblečení začali vnímat jako způsob, jak podpořit okrajově ziskový obchod s hardwarem. V době, kdy se celá horolezecká komunita spoléhala na tradiční, vlhkost pohlcující vrstvy bavlny, vlny a prachového peří, hledali inspiraci a ochranu jinde.
Díky inovativnímu přístupu začala značka růst raketovým tempem a v mnoha ohledech dokázala udržet kulturní hodnoty.