Přeskočit na kategorie produktů Přeskočit na košík Přeskočit na navigaci

Nemám zájem o slevy a akce, chci lištu skrýt

Icebreaker Transparency report 4

Icebreaker, jedna z nejzásadnějších značek postavených na merino vlně, přichází s novým Transparency Reportem. Odvážný cíl pro rok 2023 je prostý, stát se značkou zcela nezávislou na plastech.


Obsah

 

Úvodník

Co nám představil Transparency Report s pořadovým číslem 4? Především to, že značka Icebreaker se stává ještě více EKO značkou, než byla doposud. Že její cíle jsou sice nemalé, ale globálně velmi důležité. Pro pochopení toho, co nám celý report sděluje je nejdříve třeba pochopit filozofii tohoto brandu, jejich uvažování a historii. Zároveň je potřeba zmínit některá fakta kolo plastů, které jsou nedílnou součástí tohoto světa. To vše se váže k Icebreaker už od počátku, protože jejich cesta je stejně zajímavá, jako samotné produkty.

 

Firma, která proslavila merino vlnu

Oficiální start této značky se datuje k roku 1995. Jeremy Moon, zásadní jméno této značky, vytváří první kategorii oblečení, které je minimálně závislé na syntetickém (petrochemickém) vláknu. Odklon od uměle vytvořených vláken je viditelný prakticky od samého začátku. Značka postupně roste, expanduje do Austrálie a především Evropy, která je dodnes naprosto zásadním trhem pro Icebreaker. V roce 2010 tam byl prodán každý třetí kus zboží od tohoto brandu.

 

Orientace nejen na obchod, ale i na ochranu životního prostředí a především pak, na samotný klíč jejich úspěchu. Ovce. V roce 2007 byli jedni z prvních, kteří se postarali o zákaz tzv. Mulesingu (chirurgický zákrok na jehňatech). Značka zavedla tzv. „baacode ™“, tedy cestu od jejich oblečení až na konkrétní farmu, odkud jejich vlna pochází. Již v roce 2014 přišla firma s technologií TENCEL ™, tedy prvními vlákny na rostlinné bázi. Dnes již 25 letý proces propojení s přírodou, byl ještě kompaktnější, než doposud. Vizí Icebreaker se stává naprostá nezávislost na syntetických vláknech, které chtějí nahradit jinými, na čistě rostlinné bázi.

Je důležité, že je značka Icebreaker velkým hráčem na trhu s oblečením. Jejich úspěch je obrovský, o to větší dopad mají všechny změny, které firma dělá. Tak přirozeně vznikají následovníci, kteří se nechávají inspirovat vizí čisté budoucnosti. Světa, na který budeme hrdí, když jej odkážeme našim dětem.

Jordi Beneyto-Ferre / Senior Manager Global Innovation, Icebreaker:


“Natural solutions can be part of the Earth’s ecosystem and allow us to grow responsibly. The decisions we take today, will have an impact on the future of our children. I want to leave them a world to be proud of,” says Jordi. “We’ve convinced ourselves that technological progress is good at any cost. It’s time to find a balance.”

 

Firma vydává od roku 2017 Transparency Reporty, tedy plně transparentní zveřejnění jejich dodavatelského řetězce, zásad, postupů a struktury. Funguje plné partnerství s farmáři, týkající se ekonomického stavu, sociálních a životních podmínek (tzv. Growers Club). V roce 2017 podepsala firma smlouvu na 100 milionů dolarů s farmáři produkujícími merino vlnu, na Novém Zélandu. Icebreaker se prodává ve více než 5 000 obchodech v 50 zemích světa prostřednictvím velkoobchodů, maloobchodních prodejen Touch Lab a platforem elektronického obchodování.

 

Fakta okolo plastů a jejich vlivu na životní prostředí

Nejen v Icebreaker si uvědomují, že proti přemnožení plastů je potřeba bojovat. Přirozený rozklad plastu se odhaduje na 500 – 1000 let, přičemž na celém světě se každou minutu nakoupí milion plastových lahví - nebo 20 000 za sekundu.


Textilní průmysl je druhým největším přispěvatelem k plastovému odpadu (po obalovém průmyslu), kde ročně vyprodukuje 42 milionů tun. I díky covid pandemii navíc produkce plastů raketově vzrostla, a to až trojnásobně.


Existuje řešení, jak produkci plastů omezit. Cílem Icebreaker je dle aktuálního Transparency Report 4 jediné, stát se do roku 2023 firmou zcela nezávislou na plastech. K tomu firmě zbývá „posledních 9%“ (jak sami přiznávají, jsou to výzvy – elastna pro spodní prádlo a nylon pro ponožky).

 

Zásadní fakta z Transparency Report 4

Za poslední rok bylo pod značkou Icebreaker prodáno 1.3mil kusů 100% přírodních produktů. Krásných 91% tvoří čistě přírodní vlákna z celkové spotřeby (přičemž o 65% narostl podíl 100% přírodních produktů v kolekci, rozdíly mezi roky 2020 a 2021 ).


Tři ikonické kolekce v sezoně podzim / zima 2021, konkrétně Tech Lite, Quantum, a ZoneKnit™, přejdou na 100% přírodní merino.

 

Do roku 2023 bez plastů

Plán jak toho dosáhnout už existuje.

  • Elastan a Nylon na přírodní bázi – spolupráce s předními producenty elastanu a dodavateli vhodných surovin ((např. semen skočce obecného), což zaručí udržitelnost a transparentnost celého dodavatelského řetězce - od farmy až po přízi.
  • Partnerství se SPINNOVA – propojení s finským start-upem, který je opravdovým pionýrem ve vývoji nových přírodních materiálů, výsledkem bude směs merina a celulózových vláken.
  • Regenerativní zemědělství – spolupráce s farmáři na zakonzervování a obnově jejich ekosystémů s cílem zařadit do r. 2023 do tohoto programu 100% všech farmářů spolupracujících s Icebreaker.
  • Visačky – náhrada štítků na průkrčnících a bočních švech, což zajistí pouze 100% merino původ (potisk na organickou bavlnu).

.

 

Užitečné odkazy

 

Autor: Radek Martinek

170 let vlněného oblečení Devold

O značkách

Devold slaví narozeniny. Znáte tuto značku?

Představení vlastních značek: Zulu, Warg, MOOA

O značkách

Ve 4camping přenášíme své odborné zkušenosti do privátní výroby.

Kolekce stanů Outwell Deluxe Air Collection

O značkách

Deluxe Air Collection je nová kolekce od značky Outwell, kterou ocení malé i velké rodiny. Kolekce zaujme prostorem, nafukovací konstrukcí a praktickými vychytávkami, které zpříjemní pobyt v kempu.

Vybíráme pro vás

999 

Porovnat

1 499  (64.71 %) od 529 

Porovnat

1 699  (42.38 %) 979 

Porovnat

1 599  (65.04 %) 559 

Porovnat

1 199  (43.37 %) 679 

Porovnat

1 699  (34.73 %) 1 109 

Porovnat

2 099  (64.79 %) 739 

Porovnat

3 599  (65.02 %) 1 259 

Porovnat